loading...

ورزش در سفر

بازدید : 297
سه شنبه 6 آبان 1399 زمان : 17:28

تایوان کجاست؟

تایوان کجاست

کشور تایوان از جزایری همانند تایوان، پنگهو، کینمن و ماتسو تشکیل شده و زیبایی‌های شگرفی را در خود جای داده است. پایتخت کشور تایوان شهر تایپه است که در شمال این کشور واقع شده. تایوان در سال‌های گذشته به یکی از مهم‌ترین مقاصد توریستی جهان تبدیل شده و میزبان مسافران بسیاری از بیشتر کشورها از جمله ایران است. زبان رسمی تایوان، ماندارین استاندارد یا همان چینی ماندارین بوده و واحد پول این کشور، دلار جدید تایوان است.

همه‌ی کشورهای آسیا زیبا هستند، ولی تایوان با بقیه متفاوت است. در سال ۲۰۱۹ تایوان لقب خوشحال‌ترین کشور در آسیای شرقی را گرفت.

تایوان یک جزیره کوچک ‌است، ولی مناظری که در آن می‌توانید ببینید و کارهای که می‌توانید انجام دهید بی‌نهایت هستند. می‌توانید به کوه‌نوردی بروید و تایوان را از بالای کوه ۳۰۰۰ متری ببینید، می‌توانید در چشمه‌های آب‌گرم جزیره شناور شوید، می‌توانید روی شن‌های طلایی و سیاه ساحل دراز بکشید،‌ می‌توانید به پارک‌های ملی، موزه‌های مدرن، برج‌های درخشان و معابد قدیمی تایوان بروید. با هر سلیقه و سن‌ و سال‌ می‌توانید فعالیت مورد علاقه خود را در این کشور پیدا کنید.

بد نیست بدانید که شهر تایپه از نظر زمانی 4 و ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

بهترین زمان سفر به تایوان از نظر آب و هوا

بهترین زمان سفر به تایوان

اطراف کشور تایوان به طور کامل با دریا محسور شده است، بنابراین تحت تاثیر بادهای موسمی بوده و به طور کلی از آب و هوای گرم و مرطوب برخوردار است. این کشور رنگ سرمای شدید و کوهستانی و گرمای بیش از حد و طاقت فرسا را به خود نخواهد دید و متوسط دما در این کشور به 22 درجه سانتیگراد خواهد رسید. همچنین بیشینه دما در فصل‌های گرم تایوان یعنی ماه ژوئن تا آگوست (از اواسط خرداد تا اواسط شهریور)، 38 درجه سانتیگراد خواهد بود، بر همین اساس بهترین فصل سفر به تایوان را می‌توان فصل پاییز در نظر گرفت، زیرا هوای تقریبا خنک و معتدلی دارد. در حالت کلی، بهترین ماه‌های سفر به تایوان را می‌توان ماه شهریور، مهر و آبان به حساب آورد.

اقامت‌گاه‌های کشور تایوان

بهترین زمان سفر به تایوان

کشور تایوان از هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی برخوردار است که از نظر امکانات و هزینه اقامت با یکدیگر متفاوت هستند، از این رو شما می‌توانید با توجه به امکانات و بودجه‌ای که در اختیار دارید، بهترین هتل را برای خود انتخاب کنید. اقامتگاه‌ها از نظر امکانات از هتل‌ها ارزان‌تر هستند اما به همان نسبت هم از امکانات و امنیت کمتری برخوردارند.

توجه داشته باشید که هتل‌های رسمی را برای اقامت خود انتخاب کنید، زیرا از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند. همانطور که گفته شد، این کشور از رطوبت بالایی برخوردار است، بنابراین سعی کنید هتل‌های تقریبا تازه ساخت را برای اقامت خود در نظر بگیرید.

هزینه خورد و خوراک

در هر سفری باید هزینه خورد و خوراک را هم در نظر گرفت که این هزینه با توجه به نوع رستوران و غذایی که سفارش می‌دهید، متفاوت است، اما به طور میانگین برای صرف یک وعده صبحانه، ناهار یا شام باید حدود 150 تا 800 دلار جدید تایوان پرداخت کنید. شما می‌توانید برای اینکه بودجه کمتری را به این بخش از سفر اختصاص دهید، از غذاهای خیابانی کشور تایوان میل کنید، اما اگر از نظر هزینه مشکلی ندارید، بهتر است رستوران‌های لوکس و شکیل با غذاهای متنوع و باکیفیت را برای خود و خانواده‌تان انتخاب کنید.

یک نکته بسیار مهم درباره سفر به کشورهای خارجی انتخاب نوع غذا است، زیرا شما نمی‌دانید که دقیقا قرار است چه غذایی با چه محتویاتی را میل کنید. در ابتدا باید بگوییم که طعم و مزه غذاهای تایوانی واقعا بی‌نظیرند، پس از نظر این مسئله اصلا جای نگرانی وجود ندارد، اما به هر حال محتویات غذایی که میل می‌کنید هم مهم است، بنابراین ما در ادامه به معرفی چند مورد از معروف‌ترین غذاهای تایوانی و مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها خواهیم پرداخت.

سوپ نودل: یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای تایوانی، سوپ نودل است که خوردن آن به ویژه در فصل‌های سرد سال بسیار لذت‌بخش است. محتویات این سوپ مقوی و خوشمزه شامل رشته‌های نودل، گوشت گوساله و ادویه‌های معطر است. تایوانی‌ها معتقدند که تهیه این غذا نیاز به تخصص و مهارت خاصی دارد و باید توسط آشپزهای حرفه‌ای طبخ شود، همچنین سوپ نودل در زمره غذاهای گران قیمت این کشور قرار دارد.

منطقه طبیعی مائولین (Maolin National Scenic Area)

منطقه طبیعی مائولین در تایوان

وقتی به دره‌ زیبای مائولین می‌رسید اولین کاری که باید انجام دهید این است که به مرکز توریستی ماجیا بروید و اتاقی برای خود بگیرید. معماری این مرکز طرح‌های محلی روی دیوارها دارد و دراتاق‌ها بروشورهای انگلیسی زبانی وجود دارد که دیدنی‌های منطقه را به شما معرفی می‌کنند.

بعد از اینکه در اتاق خود مستقر شدید می‌توانید تقریبا یک کیلومتر پیاده‌روی کنید و به آبشار زیبای لیانگشان (Liangshan) برسید. بعد از اینکه از منظره آبشار سیر شدید به دیدن مردم محلی ساکن در پارک فرهنگی بروید. برای پیاده وارد شدن به این منطقه و برای ورود با خودروی سواری باید مبلغی را بپردازید. بعد از رودخانه‌ی باریکی گذر کنید و به جذاب‌ترین منطقه مسکونی محلیان تایوانی برسید. در این منطقه ساختمان‌های سنگی زیادی را می‌بینید که بیان‌گر هزاران سال تاریخ و فرهنگ قبیله‌های محلی هستند. می‌توانید کاردستی‌های سنتی تهیه کنید و از نمایش‌های سرود و رقص لذت ببرید.

بعد از تماشای سرود و رقص محلی‌های تایوان می‌توانید برای یک تور انگلیسی زبان ثبت‌نام کنید و با راهنما به منطقه معروف پروانه‌های بنفش بروید. وقتی به این منطقه می‌رسید پروانه‌های بی‌شماری را می‌بینید که با هر قدم شما به پرواز در می‌آیند و منظره‌ای تماشایی را برایتان خلق می‌کنند. پایین دره رودخانه‌ای می‌بینید که پل سفید دونا (Duona) روی آن قرار دارد. روبروی شما مسیر کوهستانی سر اژدها قرار دارد که اگر اهل ورزش هستید احتمالا نمی‌توانید در برابر کمی کوه نوردی مقاومت کنید.

چطور به منطقه طبیعی مائولین برویم؟ وسایل نقلیه عمومی به مائولین محدود است و مسیر اتوبوس خیلی سخت است و حداقل باید سه اتوبوس مختلف را باید سوار شوید. اول خط اتوبوس ژویینگ (Zuoying)، بعد خط کیشان (Qishan) و نهایتا خط مراقبت پزشکی (Medical Care Bus H31). وقتی از اتوبوس پیاده شدید حدود ۲ کیلومتر پیاده بروید تا به مرکز اقامتی برسید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 136
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 24
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 521
  • بازدید کلی : 10491
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه